Ja

Ik wil de Leaders Online nieuwsbrief ontvangen.

Wat leuk dat je je hiervoor aanmeldt. Vul hieronder de gegevens in en je ontvangt voortaan elke editie.

Het invullen van de beide velden is verplicht.

Naam
E-mail
Verzenden

Wil je eerder verschenen edities lezen?
Ga hiervoor naar onze nieuws pagina.

Sluiten

Samen met je collega's bijblijven


Het is een zonnige vrijdagochtend, midden in de hittegolf. Buiten is het 30 graden, binnen buigen 12 werknemers van de gemeente Rotterdam zich over de vraag hoe zij social media voor hun werk kunnen inzetten. Zij hebben uit tientallen workshops gekozen voor de workshop ‘Social media professioneel inzetten’ van Leaders Online.

 

ZOMERSCHOOL

De Rotterdamse Zomerschool is een initiatief van de gemeente om hun werknemers de gelegenheid te bieden om hun kennis in de zomerperiode aan te vullen. Anneke van Dijk, HR adviseur bij de gemeente en projectleider van de zomerschool: “Wij vinden het belangrijk dat medewerkers zichzelf ontplooien en blijven ontwikkelen. Ze hebben daarbij zelf de ruimte om vaardigheden en onderwerpen te kiezen. Een onderwerp als social media past prima in dit programma: om blijvend inzetbaar te zijn moet je op de hoogte zijn van actuele onderwerpen, Met de Zomerschool bieden we die mogelijkheid aan onze mensen’.

 

HET PROGRAMMA

De kennis over social media loopt bij de deelnemers uiteen: de een gebruikt het dagelijks, de ander heeft bij geen enkel platform een account. Daardoor is het mogelijk niet alleen theoretische kennis over te dragen - maar juist ook verhalen en ervaringen uit de praktijk met elkaar te delen.

 

In dialoog buigen de deelnemers zich over het hoe en waarom van social media, en hoe je ervoor kunt zorgen dat social media in je werk ook echt ‘sociaal’ zijn.

 

DE RESULTATEN

De deelnemers hebben ieder op hun eigen ervaringsniveau nieuwe tips en ideeën gekregen. Bovenal realiseren de deelnemers zich dat social media geen doel op zich zijn, maar een middel dat je ten bate van je eigen doelstellingen kunt inzetten. Een middel met voor- en nadelen, met kansen en risico’s. ‘Wanneer je die inzichtelijk hebt, kun je er stappen voorwaarts mee zetten’.

 

WIL JIJ OOK EEN INTRODUCTIE OP SOCIAL MEDIA MET JE TEAM?

Vragen jouw collega’s zich af waarom ze social media zouden moeten inzetten op het werk, en hoeveel tijd er dan nodig is om dat goed te doen? Wil je baas weten hoe andere organisaties dat doen? Willen jullie binnen je team en organisatie de kennis meer laten stromen en elkaars ervaringen benutten? Of worstelen jullie met de vraag hoe je social media binnen het bedrijfsproces het beste kunt inbedden?

 

Dan verzorgen we graag een workshop voor jou en je collega’s! Neem contact met ons op te bespreken hoe we je kunnen helpen.

 

Geplaatst op: 11 juli 2015

HOE 'SOCIAL' KUN JE ZIJN IN JE WERK?