Ja

Ik wil de Leaders Online nieuwsbrief ontvangen.

Wat leuk dat je je hiervoor aanmeldt. Vul hieronder de gegevens in en je ontvangt voortaan elke editie.

Het invullen van de beide velden is verplicht.

Naam
E-mail
Verzenden

Wil je eerder verschenen edities lezen?
Ga hiervoor naar onze nieuws pagina.

Sluiten

 

Er is al veel gezegd en geschreven over de recente gebeurtenissen in Haren: een meisje nodigt via Facebook haar vrienden uit voor een feestje maar maakt daarbij een vergissing. Haar genodigden kunnen vervolgens ook andere gasten uitnodigen en doen dat ook.

Over de afloop hoeven we eigenlijk niets meer te zeggen - duizenden mensen komen er op af, waaronder relzoekers en het loopt volledig uit de hand. 

Gelukkig was burgemeester vooraf getipt door zijn zoon die een Facebookaccount heeft - anders was de gemeente mogelijk later aan de voorzorgsmaatregelen begonnen.

Veel mensen hebben aandacht aan de gebeurtenis besteed, zoals de Tweede Kamer die tijdens het eerstvolgende vragenuurtje aan Minister Opstelten vroeg om social media te censureren.

Maar er was één initiatief dat wat minder aandacht kreeg: Project Clean-X Haren. Een groep mensen die social media inzetten om de mensen in Haren te helpen de boel op te ruimen. Onder het motto "toekijken is te makkelijk". De dag daarna kwamen vrijwilligers - met bezem en vuilniszak - om aan de slag te gaan.

 

Zo zie je maar  - ook voor bestuurders is het van belang om de werking van social media te begrijpen. 

Geplaatst op: 29 september 2012

Inzet social media om Haren te helpen!