Ja

Ik wil de Leaders Online nieuwsbrief ontvangen.

Wat leuk dat je je hiervoor aanmeldt. Vul hieronder de gegevens in en je ontvangt voortaan elke editie.

Het invullen van de beide velden is verplicht.

Naam
E-mail
Verzenden

Wil je eerder verschenen edities lezen?
Ga hiervoor naar onze nieuws pagina.

Sluiten

Moderne leiders gebruiken social media

vragen over leiderschap en social media


Social media zijn voor veel leidinggevenden nieuw. Ook advies- en trainingsdiensten op dat gebied zijn vaak nieuw en onbekend. Bovendien zijn wij zelf een jonge onderneming - niet verwonderlijk dus dat we veel vragen krijgen over ons en onze diensten.

 

Veel van jullie diensten gaan over social media. Is het echt nodig, die aandacht voor social media?

Daar kunnen we kort over zijn: ja, dat is nodig.

Natuurlijk kun je je kop in het zand steken en deze ontwikkelingen aan je voorbij laten gaan. Maar hoe je het wendt of keert - social media are here to stay. Ze bieden een manier van communiceren die niet meer zal verdwijnen - of dat nu met LinkedIn en Twitter of een nieuw social platform is.

Je kunt voor jezelf wel beslissen dat je ze persoonlijk niet wilt gebruiken, ondertussen doen je medewerkers, klanten en andere stakeholders dat wel. Dus zorg dat je de mogelijkheden kent, dan kun je daarna de afweging maken of je ze wilt gebruiken en zo ja op welke manier.

 

Wat zijn de nadelen van het gebruik van social media?

Laten we duidelijk zijn, social media hebben voordelen maar er zijn natuurlijk ook nadelen.

Wij vinden wij dat je social media moet begrijpen en kunnen inzetten voor je organisatiedoelstellingen, maar we zijn geen ‘blinde believers’. We hebben echt wel oog voor de risico's ervan: denk maar aan veiligheid, de sociale druk om dingen al dan niet te plaatsen, de neiging van mensen om alleen maar "goed nieuws" te brengen.

Wij zien in de praktijk dat de nadelen van het gebruik van social media over het algemeen minder zwaar wegen dan de nadelen van het niet gebruiken van social media: minder zichtbaar voor je klanten, moeilijker om een ‘buzz’ rondom jouw merk of activiteiten te veroorzaken, of niet kunnen reageren op gesprekken die online in social media OVER jou, je merk of organisatie worden gevoerd zonder dat jij daarin een rol hebt…

 

Hoe weet ik of het allemaal wel actueel is, het verandert toch zo snel in de social media wereld?

Dat klopt, veel dingen veranderen snel in de online wereld.

Het gaat dan vooral om veranderingen in functionaliteiten van de grote platforms, bijvoorbeeld de criteria die Facebook stelt aan advertenties of de soorten bestanden die je kunt plaatsen, of het aantal gebruikers. Wij houden die wijzigingen natuurlijk goed bij en verwerken dat direct in onze diensten. Belangrijke veranderingen nemen we zelf ook mee in onze eigen berichtgeving: onze nieuwsbrief en de berichten op FB, Twitter en natuurlijk LinkedIn.

Maar laten we duidelijk zijn: het gaat vooral vaak om veranderingen van een "technisch" karakter. Wat niet zo snel verandert, is de impact die online communiceren en social media hebben op organisaties. Wanneer je als organisatie daarin een goede koers hebt gekozen, heb je voldoende flexibiliteit om in te spelen op actuele veranderingen.

 

 

Hieronder zie je een overzicht van de andere vragen die klanten ons stelden.

onze werkwijze

onze kwaliteiten

onze producten

gratis mogelijkheden

ervaring van anderen

onze kosten

onze branche

onze collega's

 

 

Staat jouw vraag hier niet bij? Aarzel dan niet en stuur ons een mailtje.

 

 

Nieuws

Leaders radar!

Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief