Ja

Ik wil de Leaders Online nieuwsbrief ontvangen.

Wat leuk dat je je hiervoor aanmeldt. Vul hieronder de gegevens in en je ontvangt voortaan elke editie.

Het invullen van de beide velden is verplicht.

Naam
E-mail
Verzenden

Wil je eerder verschenen edities lezen?
Ga hiervoor naar onze nieuws pagina.

Sluiten

Een paar van onze klanten

Onze klanten


Social media zijn voor veel leidinggevenden nieuw. Ook advies- en trainingsdiensten op dat gebied zijn vaak nieuw en onbekend. Bovendien zijn wij zelf een jonge onderneming - niet verwonderlijk dus dat we veel vragen krijgen over ons en onze diensten.

 

KENNISOMGEVING

Wij werken vooral in een kennisomgeving met leidinggevenden en hun teams. Daar biedt het gebruik van online social tools in de communicatie en samenwerking veel mogelijkheden en toegevoegde waarde. Hieronder krijg je een indruk van de projecten die we doen. Je zult zien dat er een rode draad in de projecten zit: onze klanten gaan door het gebruik van nieuwe, innovatieve online tools beter samenwerken en communiceren.

 

Werk jij ook in een kennisomgeving? Wil jij ook online tools gebruiken voor een betere samenwerking en communicatie? Wellicht geven onderstaande maatwerk-projecten je inspiratie.
Reacties van anderen over onze generieke diensten vind je hier


GEMEENTE ROTTERDAM

‘Hoe kan ik social media inzetten om werkzoekenden en werkgevers bij elkaar te brengen?'

Dat was in een notendop de vraag van Ton van der Leck, verantwoordelijk voor het Werkgevers ServicePunt Rijnmond. Over deze vraag zijn we samen met de gemeente gaan brainstormen hoe dat het beste mogelijk zou zijn. Daarbij golden verschillende randvoorwaarden: het moest laagdrempelig zijn, speciaal voor de werkzoekende uit Rotterdam en de regio, gebruik maken van bestaande social media, de werkzoekende in staat stellen om zichzelf te presenteren aan intermediairs, en eenvoudig zijn om contact met elkaar te maken.
Inmiddels is het zo ver: maart 2015 is  Platform010 van start gegaan!

Van der Leck: ‘Ik zocht naar een manier waarop ik social media kon inzetten voor de vraag waar wij met onze organisatie voor staan: het verminderen van de werkeloosheid in Rotterdam. Dat bleek nog niet zo eenvoudig. Maar met de kennis van mijn collega's en intermediairs over de arbeidsmarkt, instrumenten en mogelijkheden, en de inzichten van Leaders Online van social media en online gedrag starten we nu met een spannend initiatief!'. 

 

 

 

Gemeente_Rdam_leiderschap.jpg     logo wspr.png

 

Ook hebben we voor de gemeente een workshop verzorgd hoe je social media professioneel kunt inzetten. Hier lees je er meer over. 




UNLIMITED PEOPLE

Je wilt je diensten uitbreiden en je kennis online aanbieden. Je wilt misschien wel een cursus aanbieden, of een online vraagbaak voor je klanten vormen. Je klanten elkaar laten helpen of misschien wel een combinatie daarvan! In die laatste situatie bevonden Barbara Kok en Victor Overmars zich. Samen zijn zij eigenaar van Unlimited People en begeleiden zij mensen die hun volledige potentieel willen benutten, vol energie en inspiratie.

‘Hoe kunnen wij onze klanten na afloop van een traject nog een helpende hand bieden?' Dat was de vraag van Unlimited People. Wij hebben hen geholpen met de ontwikkeling van een sociaal platform, waar cliënten kennis kunnen opdoen, ophalen en contact kunnen hebben met elkaar, medewerkers van Unlimited People en experts.
Barbara Kok: ‘Leaders Online hield ons scherp door het stellen van vragen en gaven inspiratie en ideeën door voorbeelden uit andere branches te tonen. Het platform is nu life. Wanneer we iets willen veranderen, dan kunnen het zelf aanpassen en actualiseren. Zo kunnen we verder met de tools die Leaders Online ons hebben aangereikt.'

unlimited people.png

 

 

NIBC 

NIBC is een bank die zich aan de zakelijke kant op verschillende sectoren richt zoals Industrie, Infrastructuur, Olie & Gas.. Het zijn sectoren die NIBC door en door kent, waar zij veel ervaring hebben en veel mensen kennen. Zo kan NIBC zakelijke klanten heldere oplossingen in complexe situaties bieden. NIBC onderscheidt zich door haar ondernemende aanpak en komt vaak met inventieve oplossingen die buitengewoon effectief zijn voor de klant.


NIBC was op zoek naar de mogelijkheid om een vliegwiel te creëren bij het verspreiden van content. Diederik Heinink: ‘Stel. Je hebt een vacature en die wil je graag zo snel mogelijk verspreiden onder potentiële kandidaten. Of je wilt klanten informeren over een specifieke oplossing waar wij hen mee kunnen helpen. Hoe kun je social media daarvoor inzetten?'


Tijdens een workshop met een aantal zogenaamde ‘interne ambassadeurs' van NIBC heeft Leaders Online de bank laten zien hoe ze dat kunnen doen: door collega's te betrekken bij de verspreiding ervan. Heinink: 'Je eigen medewerkers zijn je beste ambassadeurs en dus de eerste stap om je (online) netwerk te vergroten. We delen kennis met elkaar op het interne communicatieplatform, maar informatie delen collega's ook via hun eigen sociale netwerk wanneer daar aanleiding toe is. Zo versterken we het vliegwiel.'

nibc.jpeg

ONS AANBOD VOOR JOU!

Wil jij ook weten hoe je met online tools de communicatie binnen je team en organisatie kunt verbeteren? Volg het voorbeeld van onze klanten en neem contact met ons op voor een gratis strategisch gesprek van 30 minuten, via skype of telefonisch. 

 

 

 

 

Heb je een andere vraag over onze dienstverlening? Het antwoord staat hier mogelijk bij.
Staat jou vraag er niet bij? Aarzel dan niet en stuur ons een mail. 

onze werkwijze

onze kwaliteiten

onze focus

gratis mogelijkheden

ervaring van anderen

onze kosten

onze branche

onze collega's

 

 

 

Nieuws

Leaders radar!

Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief